Підшипники — важливий компонент у будь-якому промисловому обладнанні. Проблеми з підшипниками можуть привести до дорогого тривалого простою, пошкодження обладнання. На додаток, промислові підшипники коштують дорого.
Для досягнення оптимального співвідношення вартості і тривалості експлуатації обладнання необхідно слідувати усталеним практикам обслуговування підшипника. Ці практики включають: зберігання, вилучення і встановлення підшипника.
Час життя підшипника багато в чому залежить від догляду і обслуговування. Це особливо вірно в промислових умовах з-за агресивного середовища, високих і інтенсивних навантажень, забрудненого середовища.
Зберігання підшипників
Підшипники з антикорозійним покриттям існують, але вони дорожчі. Тому більшість підшипників виготовляються зі сталей, що піддаються окисленню. При зберіганні підшипників слід брати це до уваги і захищати підшипники від корозії і іржі. Навіть невелика кількість вологи або хімічного реактиву, що потрапив на поверхню підшипника з рукавички або руки робочого може спричинити виникнення пошкодженої зони і викликати відмову підшипника. Найчастіше заводи виробники підшипників поставляють свою продукцію в захисній мастилі, загорнутими у папір і покладеними в картонну коробку. Тому підшипник слід витягувати з коробки тільки перед установкою.
Підшипники не повинні зберігатися на бетонній підлозі з-за можливості утворення водяного конденсату. Краще організувати зберігання на стелажах з дерев'яними полицями в приміщеннях з помірною вологістю без сильних перепадів температури.
Конічні роликові підшипники слід зберігати прокладаю промаслений папір або поліетиленові листи між роликами і зовнішніми кільцями.
Витяг підшипників з обладнання
Кожен тип підшипника витягується виходячи з особливостей виконання. Витяг має проводитися дуже обережно щоб уникнути пошкоджень (деформації, задирака).
Для підшипників невеликого розміру існує безліч пристосувань для виштовхування підшипників.
Конструкція знімача для вилучення підшипника
Для підшипників, встановлених з натягом або запресовуванням, або в разі заклинювання, коли витяг з допомогою знімача неможливо, застосовують метод нагрівання внутрішнього кільця.
Для цього краще використовувати паяльну лампу. При використанні газового різака змінюється структура кристалічної решітки сталі і підшипник можна викинути.
Попередження: стискаючі навантаження можуть бути дуже високими в щільно посаджених підшипниках. Спроба витягти підшипник з посадочного місця шляхом розрізання внутрішнього кільця може викликати несподіване і сильне "выстреливание" металевими осколками. Тому важливо використовувати лише спеціально призначені для цього преси або знімачі, а так само захисні засоби (окуляри).
Витяг великих підшипників
Великі підшипники вилучаються з використання строп, гаків, ланцюгів і механічних пристосувань. Деякі великі підшипники виготовляються зі спеціальним різьбовим отвором у внутрішньому або зовнішньому кільці. У ці отвори вкручують монтажні гаки або рим-болти. Багато підшипники великих розмірів виготовляються з різьбовими отворами в сепараторі для більш зручного витягання внутрішньої обойми.
Чистий вантажопідйомна зшита стрічка — найбільш оптимальний варіант для вилучення підшипника. Вона не дряпає і не пошкоджує виріб.
Незалежно від обраного методу слід діяти обережно, особливо при роботі з підшипниками в яких є сепаратор. Це найбільш крихкий елемент.
Установка
Не виймайте підшипник з упаковки до моменту установки. Упаковка зберігає підшипник від забруднення.
При установці нового підшипника не видаляйте мастило або консервант, нанесений виробником. Консерванти, які використовуються на підшипниках повністю сумісні з найбільш поширеними маслами та іншими мастилами. Вони захищають підшипник від корозії і відбитків пальців.
Установка підшипників повинна проводитися в чистих приміщеннях. В повітрі не повинно міститися пилу, стружки і аерозольних парів. Доброю практикою вважається використання спеціальних захисних екранів на вході в приміщення, де встановлюються підшипники.
Перед початком роботи переконайтеся, що в наявності є необхідне допоміжне обладнання, а підшипник — відповідного розміру. Так само перевірте наявність інсталяційного, регулювального та вимірювального інструменту, його доступність і працездатність. Якщо в якості одного з етапів установки потрібно мастило підшипника — переконайтеся в тому, що ємність зі змазкою необхідного типу так само знаходиться поруч. Таке планування дозволить скоротити термін роботи і уникнути багатьох проблем, таких як пошкодження підшипника або забруднення.
Тщательно очистите все части станка вокруг зоны установки подшипника, уделяя особое внимание посадочным и монтажным поверхностям. Посадочные корзинки в корпусе должны быть очищены, остатки масла следует выдут сжатым воздухом. При наличии глухих отверстий и невозможности использовать сжатый воздух — применяют магнитный стержень чтобы удалить металлические включения.
Поверхности валов, на которые одевают подшипник должны быть чистыми, без заусенцев и насечек. Концы валов и упорные кольца, касающиеся подшипников должны быть установлены перпендикулярно оси вала.
Не варто встановлювати підшипник в пошкоджену або зношену кошик, або на зношений вал. Посадкові поверхні внутрішнє і зовнішнє кільця повинні бути відновлені за запресовування підшипника. Вали можу бути відновлені за допомогою напилення металу з наступною механічною обробкою поверхні.
Запресування підшипників
Маленькі підшипники можуть бути запресовані на вал або посадочне місце з допомогою рейкового преса (арбор-преса) і монтажної втулки. Між штоком преса і підшипником встановлюють монтажну втулку (проставку) з м'якого металу (мідь, латунь, алюміній) з внутрішнім діаметром більшим, ніж посадковий діаметр підшипника. Зовнішній діаметр втулки не повинен перевищувати діаметр зовнішньої обойми підшипника.